Вступ



КОНСПЕКТ ВСТУПНОГО УРОКУ

УКРАНСЬКОЇ  МОВИ В  6 КЛАСІ

Тема уроку:  Краса і багатство української мови.
Мета уроку: поглибити знання про багатство української мови, звернути увагу на її милозвучність і мелодійність, розвивати спостережливість, логічне й образне мислення, пам’ять, удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати  повагу й  любов до рідної мови.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку 
І.Організаційно-психологічний момент.
(перегляд відео).
ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
  Вступна бесіда:
  •  У чому може, на вашу думку, виявлятися багатство мови?
  • Яким чином фіксується мовний запас? Які  тлумачні словники вам відомі?
  •  Скільки слів може, на вашу думку, містити тлумачний словник? 
(робота з тлумачним словником он-лайн)

Творче спостереження з елементами аналізу
► Прочитати вислови про рідну мову відомих поетів і письменників. З’ясувати, про що йдеться в них. Який крилатий вислів, на ваш погляд, є «зайвим»? Свій вибір обґрунтувати.
1) Рідна мово, ти ніжний цвіт,
Ти п’яниш нас, як рута-м’ята.
Таж на цілий на білий світ
Ти духмяністю розіллята.
(Д. Білоус)
2) Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів — скількома епітетами супроводиться визнання української мови. І, зрештою, усі ці епітети слушні (О. Гончар).
3) Українська мова в багатстві, витонченості й гнучкості форм не поступається ані жодній із сучасних літературних мов слов’янства (М. Драгоманов).
4) Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько —
Тільки камінь має.
(С. Воробкевич)
5) …я дуже люблю… народну українську мову, звучну, барвисту й таку м’яку (Л. Толстой).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.
ІV.Ознайомлення з новим матеріалом та його осмислення.
Робота з підручником. Усне виконання вправ 1,2.

V.Виконання вправ на застосування і закріплення знань.

1.Робота з підручником.
СР Письмове виконання вправи 6.

2.Попереджувальний диктант. Прокоментувати зміст речень. Виділені слова розбірати за будовою. Яких відтінків значень надають їм суфікси?

  1. У слові просвічує слово, словечко, слівце, словенятко. (П.Перебийніс.) 2. До словечка, до слівятка притулися, може, так хоч мови рідної навчишся (М.Тимчак). 3. Мова – золота пшениця, слів – як зерен на току. Не вмістити цю скарбницю в товстелезнім словнику (С.Коваль).
3. Ігрове дослідження- моделювання.

 4.Дослідження- відтворення.

VІ. Підсумок уроку.
Визначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку й змістових цінностей, сформованих у процесі навчальної діяльності; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

VII. Домашнє завдання.
Скласти твір на тему «Чистіша від сльози вона хай буде».

1 коментар: